Drømmen gik i opfyldelse for ihærdig iværksætter

Tekst Pressemeddelse | Foto Presse

I Aalborg går en iværksætter rundt med is i maven. Kim Jensen lånte i 2014 en halv million i banken, og sagde så sin faste stilling op, for at føre sin drøm ud i livet. Kim ville skabe Verdens første håndholdte isterninge-maskine. TV2 har fulgt Kim Jensen i et år, og i går aftes kunne man se Kims op og nedture i programmet ‘365 dage til succes’. Men siden programmet blev filmet i sommers er der sket en masse for virksomheden.

Efter TV program: Nu har vi nået land nummer 70

Det har kostet Kim og Icebreaker Nordic omkring 10 millioner indtil nu, hvor de så endelig kan præsentere ICEBREAKER Urban i land nummer 70. Siden TV2-programmet har han solgt 20.000 produkter og han er i forhandling med en stor EU distributør, som forhåbentlig bliver signet indenfor de næste par uger.

Derudover kan ICEBREAKER nu købes i den norske kæde Kitch’n, som har over 250 butikker i hele Norge. Også op til jul har der været så stor interesse for isterningeopfindelsen at 2 af farverne faktisk endte i restordre, men teamet har travlt med at hente ekstra hjem fra produktionen i Kina, som selvfølgelig når at komme, inden julehandlen for alvor går i gang.

Om TV2-programmet siger Kim, at det har været en kæmpe oplevelse at være med, og det har været en god måde at reflektere over, hvad han har opnået med sin virksomhed. Det har været grænseoverskridende at blive filmet, men Kim er meget stolt over, at hele Danmark nu får lov til at følge med på hans rejse.

For Kim har iværksætterdrømmen handlet om at ofre nok til at lykkes. For Kim betød dette at sige et fuldtidsjob op hos Novo Nordisk, slå op med sin kæreste og arbejde op til 17 timer om dagen – kun afbrudt af tid sammen med hans søn. For Kim var drømmen om at revolutionere måden man laver isterninger altafgørende, og det var det eneste han fokuserede på i 2 år.

Men som TV2-programmet viser, så har Kim nu opnået mere balance i sit liv, i takt med at succesen med ICEBREAKER er vokset – for Kim betyder dette, at han nu har tid til sin store interesse, nemlig at Kitesurfe. Men dette betyder ikke at ambitionerne er blevet mindre, ICEBREAKER skal fortsat vokse, og der er spændende ting i støbeskeen.

Fakta om virksomheden Icebreaker Nordic

  • Lancerede det første produkt, ICEBREAKER Urban 1. november 2017
  • Icebreaker Nordic har patentbeskyttelse i det meste af verden på 10 forskellige dele af den revolutionerende isterningeopfindelse.
  • Virksomheden er finansieret af private banklån på 2,5 mio dkk, samt låne-investering fra Borean Invest på 5,9 mio dkk, og Vækstfonden har ydet risiko reduceret lån: 3,6 mio dkk.Fakta om ICEBREAKER Urban
  • ICEBREAKER Urban sælges i 70 lande med 80% omsætning i: DE, DK, SE, FR, CH,TW, US.
  • Sådan virker den: 1. fyld med vand, 2. læg på frys og 3. server
  • Isen serveres ved at dreje toppen med et ”twist”
  • Fås i fire unikke farver
  • Designet af den danske arkitekt og designer Henrik Bønnelycke, Bonnelycke mdd
  • Hver ICEBREAKER kan tømmes helt og genfyldes flere gange om dagen.
  • Forhandles bl.a. i Bahne, Sinnerup, Værsgo og udvalgte Kop & Kande-butikker.