Service & kvalitet før alt andet

Reklame | El-salg Aalborg

Foto: Johny Kristensen

Annonce – APPETIZE tog til Skalborg for at besøge Aalborgs måske allermest kvalitetsbevidste forhandler af el-artikler og hårde hvidevarer, El-Salg Aalborg. Butikken udstråler en gennemført kvalitet, der begynder ved indgangen. Merete, butikkens værtinde, byder velkommen i døren, og trods mundbindet møder vi en fantastisk venlighed. Vi bliver budt på friskbrygget kaffe, der straks gør besøget mere afslappet. Der er også tænkt på børnene. De får tilbudt lidt slik, og chancen for en vellykket shoppetur er pludselig forøget markant

Service og kvalitet har gjort El-Salg 
til en forrygende succes

Peter Rodh og Torben Nielsen har drevet El-Salg Aalborg i tyve år. De har solid ekspertviden og er helt ajour med det ypperste inden for service og kvalitet. Det fornemmer man straks, man kommer ind i butikken.

El-Salg Aalborg er kendt for en enestående kundeservice og et meget dygtigt personale, der altid er klar til at betjene kunderne. Her spejder ingen forgæves efter personale. I travle perioder møder Merete kunderne og guider dem hen til den rette rådgiver. I mellemtiden kan kunderne gå på opdagelse blandt butikkens mange kvalitetsprodukter, der omfatter hårde hvidevarer, forbrugerelektronik, belysning og el-apparater til både køkkenet og den personlige pleje.

– Service og kvalitet er vores absolutte fokus, og vi sælger udelukkende produkter, vi kan stå inde for, fortæller Peter og nævner, at den holdning er indarbejdet i butikkens nye slogan: #detsguservice. Det rummer essensen af Peter og Torbens virksomhed.

Medarbejdernes arbejdsglæde betyder
 mere end karakterbogen

– Vores succes skyldes i høj grad medarbejderne. Det betyder alt, at de trives med kundekontakt og forstår vigtigheden af at yde en fantastisk og nærværende service. Det gælder, fra kunderne kommer ind i butikken, og til vi har leveret og installeret deres nye hvidevarer og slæbt de udtjente maskiner med til genbrug, forklarer Peter.

Peter og Torben har et gennemgående krav til de ansatte: god service skal ligge i deres DNA. De er begge af den overbevisning, at hvis der er kemi, engagement og åbenhed hos de ansatte, har karakterbladet minimal betydning. De uddanner selv deres personale på målrettede produkt- og akademikurser, hvor de ansatte lærer om netop de produkter, de har i hænderne hver dag.

Kvalitet frem for kvantitet

Det er afgørende for Peter og Torben, at de ansatte kan se sig selv i øjnene, når de anbefaler produkter til deres kunder. Det betyder ikke, at de ikke fornyer sig. Butikken udvikler sig konstant, og sortimentet skal altid inkludere det bedste af, hvad markedet formår. Michael, der er ansat i El-Salg Aalborg, er begejstret for sit arbejde.

– Jeg kan se kunderne direkte i øjnene, da jeg udelukkende sælger produkter, jeg selv kan stå inde for. Det betyder uendelig meget, at jeg altid har god samvittighed, når jeg sender kunden hjem med et nyt produkt. Det betyder også, at jeg har mulighed for at yde den bedste service overhovedet.

Service og kvalitet er vores absolutte fokus, og vi sælger udelukkende produkter, vi kan stå inde for, fortæller Peter. Foto: Johny Kristensen

Corona-venlig service

2020 vil blive husket for COVID-19. Medarbejderne i El-Salg Aalborg var i begyndelsen lidt udfordrede af restriktionerne i forhold til at yde den bedst mulige service. Merete fortæller dog, at de ret hurtigt lærte at bruge et kropssprog, der viser imødekommenhed over for kunderne, og ikke mindst kunsten at smile med øjnene. Det får straks kunderne til at føle sig velkomne. I den forbindelse spurgte vi en tilfældig kunde i butikken, hvad hun syntes om både produktsortiment og service i El-Salg Aalborg:

– Jeg har handlet her mange gange, efter at jeg hørte om butikken fra bekendte. Jeg vender altid tilbage, for hele sortimentet er kvalitetsbevidst, og priserne er gode. Derudover sætter jeg pris på deres service, og jeg har aldrig haft problemer med deres produkter.

El-Salg Aalborg udvider og udvikler

El-Salg Aalborg vækster i så høj grad, at Peter og Torben nu udvider. De har allerede fået tilladelse til at opføre en tilbygning, og det betyder, at sortimentet udvides med flere udvalgte kvalitetsvarer. Derudover er bæredygtigheden et vigtigt punkt for ejerne. De arbejder med mange tiltag til fordel for klimaet. For eksempel bliver al deres emballage genbrugt i stedet for at blive brændt. Samtidig sælger de kun kvalitetsprodukter, der har så lang levetid, at de ikke bidrager til køb og smid væk-kulturen. Målsætningen for de to engagerede indehavere er, at El-Salg i fremtiden stiler mod at blive endnu grønnere.