Interiør, Marokko og hudpleje samlet under samme tag

Fordi detailhandlen er helt anderledes i dag end for bare ti år siden, er det vigtigt at skille sig ud og tilbyde en oplevelse, som det ikke er muligt at få andre steder. Netop den tankegang er dominerende for Høghs Møbler. Med flere butikker både i Hjørring og Aalborg udvider Høgh Interieur på Møllegade 13 nu endnu en gang. Ved sidste udvidelse fik butikken en marokkansk del med møbler og interiør fra det eksotiske land. Denne gang er det dog en helt anden branche, som Høgh inviterer ind i deres univers. Som det første sted i Danmark bliver det nu muligt at købe lækre, naturlige og økologiske produkter fra Botanicus. Butikken, der åbner i marts, kommer til at ligge på Mølleå 5 som en direkte forlængelse af Høgh. Allerede nu er webshoppen åben, og startskuddet til Botanicus i Danmark er affyret.

Drømmen om Botanicus

Drømmen om Botanicus startede for tre år siden på en ferie i Prag. Her støder Rikke Høgh første gang på produkterne, som hun bliver dybt fascineret af. Sidste år er Rikke igen i Prag, og forholdet til Botanicus er kun blevet stærkere, hvilket resulterer i, at Rikke beslutter, at Høgh nu skal udvide med en Botanicus-afdeling. Umiddelbart kan det virke som et sjovt skift, men som Rikke fastslår:

-Vi er ikke bange for at prøve noget, vi synes er spændende og interessant. Vi begiver os ud i det. Jeg synes tit, man kommer til at kede sig i en butik, det gør man ikke her.

Til at styre slagets gang i den nye butik har Rikke allieret sig med den 21-årige Josefine Færch Thomsen. Josefine har en kæmpe passion for hudpleje og cremer og har også tidligere arbejdet inden for denne branche. Da Josefine var til samtale ved Rikke, blev hun spurgt om, hvad hendes drøm var. Svaret var klart: hun ville være selvstændig. Denne mulighed har hun nu fået med Botanicus.

Udover Josefine, som står med ansvaret, kommer teamet i den nye butik også til at bestå af dygtige og kompetente salgspiger, en uddannet sygeplejerske og en kosmetolog. Det er fagligheden, der er i højsædet, og det handler ikke bare om at få noget over disken. Det handler om at kunne stå inde for det, man sælger. Josefine uddyber passioneret, hvordan at:

-Produkterne taler for sig selv. Man bliver afhængige af dem, og man kan bare mærke forskel.

Skønt Josefines unge alder er detailhandlen ikke fremmed for hende. Hun er nemlig kontoruddannet ved Vodskov Bolighus, som hendes forældre ejer. Derudover har hun også arbejdet inden for modebranchen og creme-verdenen.

Privat bor Josefine og hendes kæreste hjemme ved Josefines forældre ved Jyske Ås. Fordi Josefine elsket landet og naturen, er hun sammen med sin kæreste i gang med at bygge et nyt hus, der kommer til at ligge i samme område.

Josefine er en landpige, der går meget op i sundhed, kvalitet, skønhed og natur, hvilket netop er de kvaliteter, som Botanicus står for.

Økologi, kvalitet og traditionelle opskrifter

Botanicus er ikke kun økologiske og naturlige produkter. Det er også historien om et ægtepar, der var med til at starte The Body Shop, men som havde et ønske om at gøre en forskel inden for hudpleje. Efter at have solgt deres part af det kendte firma startede de sammen med en af verdens førende botanister Botanicus. Deres holdning til hudpleje er, at jorden indeholder en masse mineraler, og derfor er der ikke nogen grund til at tilsætte alle mulige kemikalier til produkterne.

Botanicus har tre principper, de lever efter:

  • Økologiske produkter
  • Traditionelle opskrifter
  • Kvalitetsprodukter

Botanicus arbejder med økologiske planter og urter af den højeste kvalitet med et bredt udvalg af produkter. De organiske haver af Botanicus tillader ikke kommerciel gødning, kemisk sprøjtning eller andre vækststimulerende midler. Deres jord er rig og naturligt ren.

Planter, urter, frugter og grøntsager gror i Botanicus’ egne haver og er basis for produktionen af ekstrakter og olier. Ekstrakterne er lavet af friske urter, ikke tørre – som det ellers er tilfælde med mange kosmetiske produkter for andre virksomheder. Den korte afstand mellem haverne og produktionsanlægget gør, at de naturlige råvarer bliver behandlet med det samme. Alle de rå materialer kommer fra haverne og er klassificeret som økologiske.

Derudover er produkterne også parfumefri, uden parabener og ikke testet på dyr.

For Rikke og Josefine handler det om, at værdierne bag ved er i orden, at produkterne er lavet af ordentlige materialer på en ordentlig måde, og at de virker. De ville aldrig sælge noget, som de ikke kunne stå inde for.

Et multiprodukt, der emmer af kvalitet

Et af de produkter, som både Josefine og Rikke taler varmt om, er: Japanese washing grains facial cleanser. De beskriver det som et decideret multiprodukt, der renser fuldstændigt og giver en blød og lækker hud. Derudover er produktet bare ren kvalitet. Josefine fortæller om nogle af de måder, hvorpå produktet kan bruges:

  • Det kan blandes med vand, så bliver det til en rensecreme
  • Det kan blandes med olie, så det giver fugt, når man renser
  • Det kan blandes med olie og lidt salt eller sukkerkorn, og produktet kan nu bruges som en scrub til kroppen
Japanese washing grains facial cleanser

Til og med søndag d. 11.marts får du Japanese washing grains facial cleanser med som gave, hvis du køber for mindst 350 kroner på webshoppen Botanicus-shoppen.dk 

Drømmer om Botanicus til hele Danmark

Rikke og Josefine tror så meget på Botanicus, at de ikke er i tvivl om, at butikken i Mølleå kun er startskuddet til flere butikker i Danmark. For produkterne er for alle. Det er både til unge og gamle, mænd og kvinder. Det er til dig med uren hud, til dig, der skal have noget kølende efter sport, dig, der går op i bæredygtighed og økologi, og som bare gerne vil gøre noget godt for din krop og din hud.

Du behøver dog ikke vente helt til marts for at få fat i de fantastiske produkter, for allerede nu er det muligt at købe Botanicus på hjemmesiden: Botanicus-shoppen.dk

Du kan også følge Botanicus på

Instagram: @botanicusdenmark

Facebook: Botanicus denmark

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*