Grøn gudinde suger to Løver til sig

PRESSEMEDDELELSE - Foto: Morten Fauerby

Et blomstrende online-univers for en sund, grøn og klimavenlig livsstil med fokus på naturlige kosttilskud og beautyprodukter har netop solgt 25 procent af virksomheden i seneste afsnit af Løvens Hule.

 

Green Goddess har siden 2015 skabt en vækstforretning, der bygger på en af verdens helt store megatrends, nemlig en sund og naturlig livsstil, der gavner både miljøet og kroppen. Stifter af Green Goddess Carolina Cia Bruun, der i en lang årrække har arbejdet i sundhedsbranchen, er drevet af at finde præcis de produkter, der kan gøre en reel forskel for især kvinder, der ønsker at ændre vaner og på så mange områder som muligt træffe et grønt valg. Green Goddess har derfor opbygget et univers af grønne skønhedsprodukter, naturlige rengøringsprodukter og kosttilskud, der belaster kloden mindst muligt og gavner kroppen mest muligt. Alt sammen krydret med gratis sunde opskrifter og inspiration til en sund livsstil.

Green Goddess har siden etableringen udviklet sig til en forretning med salg i Danmark og Sverige og en tocifret millionomsætning – en kombination, som de to Løver Christian Arnstedt og Jacob Risgaard ikke kunne modstå fristelsen til at blive en del af.

          Carolina har gjort det, som kun få lykkes med – at skabe en helt ny produktniche med en klart defineret målgruppe, som er i vækst, og som hele tiden efterspørger nye metoder til at øge deres egen sundhed. Samtidig med, at de passer godt på miljøet. Det vil vi gerne være en del af, og derfor lykkedes det heldigvis at komme ind under Green Goddess’ uhyre interessante vinger, siger Løvens Hule-investor og CEO i Blazar Capital Christian Arnstedt, der sammen med Løvekollegaen, medejer af Coolshop Jacob Risgaard, sikrede sig to gange 12,5 procent for i alt en mio. kroner.

Green Goddess’ grundlægger Carolina Cia Bruun har på næsten GOOP-lignende manér etableret sit helt eget univers omkring virksomhedens filosofi og produkter. Dermed er hun også blevet synonym med de budskaber, som Green Goddess er bannerfører for, når det gælder indre skønhed og en kompromisløs tilgang til kvalitet. Derfor tester Carolina og hendes team samtlige produkter, så intet går uprøvet videre til virksomhedens titusindvis af følgere på de sociale medier.

          Vi sælger ikke produkter, snarere bevidsthed. Når vores kunder først er begyndt at tænke over, hvad de putter på huden eller i munden, følger der en livsstilsændring med. Derfor er vi lige så meget en webshop, som vi er med til at ændre vores mange kunders måde at leve på. Det har i årevis været min egen passion, og derfor er det også super vigtigt for mig, at det er Jacob Risgaard og Christian Arnstedt, der nu bliver en del af virksomheden. De er begge passionerede og kvalitetsbevidste, og derfor tror jeg, vi bliver et perfekt match for hinanden, siger Carolina Cia Bruun, der driver Green Goddess fra Skanderborg.

Selvom der er klart flest kvindelige kunder i Green Goddess, er det mandlige segment i høj grad også begyndt at vise interesse for livsstilsændringer, en sund og grøn levevis og naturlige skønhedsprodukter. Derfor sælger Green Goddess flere og flere produkter til mænd, der ønsker at fokusere på en sund livsstil. Læs mere på greengoddess.dk.