Anmeldelse af Wallmans Christmas Show

Fredag aften var der premiere på den store julefrokost-varieté ’Wallmans Christmas Show’ i AKKC. Her var der pyntet fint op til fest, da Wallmans Chrismas Show åbnede aftenen med ’Party Rock Anthem’ efterfulgt af ’Get The Party Started’, som foregik i nogle flotte og velsyede workout-inspirerede outfits, der sprang lige i øjet.

Efter appetiffen (bestående af velsmagende koldrøget laks fra Færøerne, økologisk rygeostcreme, dild og rugbrød) gik ensemblet atter på scenen med nummeret ’Santa Claus Is Coming To Town’, hvorefter et julemedley med flere velkendte julesange som eksempelvis ’All I Want For Christmas’ gik i gang.

Inden forretten (bestående af røget torskesalat mættet med friske krydderurter samt syltede rødbeder og mizuna mix – med lækkert surdejsbrød og smør som tilbehør) fik publikum en fascinerende akrobatisk opvisning, der gentog sig flere gange i løbet af aftenen, og som sikkert gav de fleste lidt kuldegysninger.

Der var indlagt en lidt længere pause omkring hovedretten (bestående af dansk gris anrettet med stegt kål og gulerødder samt urter og julekrydret flæskesvær. Hertil anissauce smagt til med langpeber og Vildmose kartofler vendt med persille som tilbehør), men ellers bød aftenens program på alt lige fra Springsteen-hyldest-medley, der gav lange drømme mod USA til en 80’er Melodi Grand Prix sing-a-long-quiz, der involverede direkte interaktion med publikum, og som fungerede ganske godt. Der indgik også et Aqua-medley i farverige kostumer, som atter satte lidt fut i stemningen blandt publikum.

Kort efter desserten (bestående af mørk chokolade smagt til med Amaretto, samt chokolade med kirsebær og sprød mandelcrumble på toppen) sluttede juleshowet af med et dark theme iført skeletonsmasker inspireret af ’De Dødes Dag’, og her bød ensemblet på numre fra både AC/DC, Aerosmith og Def Leppard, hvor sidstnævntes hit ’Pour Some Sugar On Me’ afsluttede showet. Herefter blev der gjort klar til et dansegulv foran scenen, hvor DJ’en diskede op med velkendte hits.

Wallmans Christmas Show spiller hver fredag og lørdag frem til den 10. december i år, hvilket betyder, at det stadig er muligt at få fat i nogle af de lækre varieté-billetter.

Det er en speciel oplevelse, man har i vente, når man deltager i en aften med Wallmans Chrismas Show. Det oser af lettere storladenhed, som kun er skønt, at en by som Aalborg kan bære at trække til huse. Udover den gode mad leveret fra Restaurant MEST i AKKC var showet fuld af energi, flirt og velkendt musik samtidig med, at der også var indlagt gode pauser til både spisning og hyggesnak. Der indgik mere akrobatik i dette års show, hvilket jeg i særdeleshed nød, da jeg blev tryllebundet af at se, hvorledes akrobaternes styrke og formåen udfoldede sig levende midt i salen. Dog var deres kostumer desværre ikke nævneværdige i forhold til resten af ensemblets helhed, hvilket jeg syntes var lidt en skam, da jeg forestiller mig, at bare en lille smule glimmer havde fået de flotte bevægelser til at springe endnu mere i øjnene. Showet i år havde et mere dystert præg, som bestemt var veludført, men som nok også smittede af på publikums begejstring. Det gav i hvert fald ikke de helt samme jubeludbrud sammenlignet med tidligere år. Men ikke desto mindre var jeg godt underholdt og giver derfor Wallmans Christmas Show 2022 vi 4 ud af 6 stjerner for en hyggelig og oplevelsesrig aften.