Anmeldelse af Wallmans Christmas Show

Tekst Anette Vedfald | Foto Jan Herkert Pedersen (presse)

AKKC er endnu en gang vært for det store julefrokost-arrangement ’Wallmans Christmas Show’, som netop nu spiller hver fredag og lørdag frem til den 11. december i år. Det er således stadig muligt at få fat i nogle af de lækre varieté-billetter og APPETIZE deler i den forbindelse vores oplevelse af en særdeles farvestrålende aften i godt selskab.

Der var nemlig fyret godt op for feststemningen i AKKC, da Wallmans Chrismas Show torsdag aften i sidste uge havde premiere i Aalborg. Det foregik med ’All Night Long’ som åbningsnummer efterfulgt af ’Dancing On The Celling’, som derpå skød aftenens varieté i gang.

Efter appetiffen (bestående af hjemmerøget laks med citronconfit, marineret agurk og julesalat samt stegte blinis) startede showet op igen med ’Santa Claus Is Coming To Town’, hvorefter et julemedley af flere velkendte julesange gik i gang. Undervejs mellem forretten (bestående af velsmagende rehydrerede rødbeder og confit af andelår – anrettet med vinaigrette af syrnet fløde) og hovedretten blev der indimellem også inviteret til en skål eller to, således at julestemningen rigtigt kunne brede sig blandt de spisende publikummer ved de lange borde. De dygtige artister havde en god energi og gav den gas med store smil på i de fantasifulde og farverige kostumer, alt imens de eksempelvis sang ’It’s Raining Men’ og ’Single Ladies (Put A Ring On It)’.

Der var indlagt en lidt længere pause til hovedretten (bestående af glaseret bryst af frilandsgris anrettet med puffede svær, vinterkål med honningbagte gulerødder og Sause Robert), men ellers var aftenens program inddelt i flere letfordøjelige og velkendte temaer, som eksempelvis Star Wars, brudepiger, Disney og karaoke og Queen. Men der var også opvisninger til den lidt mere vovede side, som indbød til både grin, forlegenhed og spænding. For alt var nemlig ikke bare sang og dans, men f.eks. også flot akrobatik, nervepirrende sabelslugning og så videre.

Kort efter desserten (bestående af en lækker cheesecake med crumble af digistive serveret med saltkaramel og broken gel af skovbær og appelsincurd) sluttede juleshowet af med nummeret ’We Will Rock You’ til tramp, klap og sang. Hvorefter der blev gjort klar til et dansegulv foran scenen, hvor DJ’en diskede op med flere velkendte og dansevenlige hits.

Denne aften bød på lidt for enhver smag rent underholdningsmæssigt, hvor der undervejs også var indlagt gode pauser til både spisning og hyggesnak ved bordene. Der var masser af farverig dans i skiftende glitrende outfits leveret af gode sangstemmer og dansere, som bevægende sig ikke bare på den store scene, men også rundt i selve salen samt på en mini-scene i salens midte. Dog manglede der lidt overraskende momenter sammenlignet med showet fra 2019. Men som helhed lod arrangementet til at være en rigtig god satsning som julefrokost i festlige rammer. Så for en hyggelig og anbefalelsesværdig aften giver vi Wallmans Christmas Show 2021 4 glitrende stjerner ud af 6 stjerner.