SACKit sigter efter stjernerne

Reklame | SACKit

Annonce- SACKit har på 6 år skabt en unik og voksende forretning med design af funktionelle livsstilsprodukter i høj kvalitet. Men hvad er egentlig sammenhængen mellem højttalere og sækkestole? Kom med indenfor i et ægte aalborggensisk iværksættereventyr – hvor der sigtes efter stjernerne!

Volumeknappen op på max

Ud fra kontorets mange højttalere spilles stemningsfuld julemusik. Kontoret er her den 30. november allerede hyggeligt julepyntet. Klokken er kun otte om morgenen, men alle medarbejdere er mødt ind og arbejder koncentreret. Selvom man fornemmer travlheden, er der en opløftet og fornøjelig stemning. Det er nemlig en helt særlig dag. I aften er der julefrokost, men det er ikke den „klassiske“ med sild, medister og ballefotografering på kopimaskinen. Volumeknappen bliver skruet op på max, når hele firmaet rejser til London for at fejre årets julefrokost med manér.

– I år har vi doblet omsætningen, og alle har virkelig knoklet. Det er blevet til mange sene aftener, så de trænger til at blive forkælet, udtaler direktør Kristoffer Glerup.

Julen forventes travl

Der bliver for en kort stund plads til at få skuldrene ned, og der skal festes hele natten på en af Londons eksklusive klubber kaldet The Electric Ballroom. Resten af weekenden står på hygge og pubcrawl – men mandag er det tilbage på kontoret, til hvad de forventer, bliver årets travleste måned.

Vokser markant på verdensplan

Egentlig har de altid travlt. Lige siden virksomheden fik sit gennembrud med den ergonomiske sækkestol Retroit, og den transportable højttaler Woofit (som 1 ud af 25 danskere ejer), har der været gang i butikkens onlineshop og distributørnetværket vokser markant hvert år på verdensplan.

– Hver gang vi har haft en travl måned, har vi sagt: Ah, så er der nok mere ro på i næste måned, men det bliver sjældent sådan, fortæller marketing-ansvarlig Marie Hune.

Det startede med stilfulde sækkestole

Kristoffer fik ideen til SACKit i 2012. Han var personligt helt vild med sækkestolen som et lounge- og afslapningsmøbel, men syntes markedet manglede nogle mere ergonomiske, udendørsvenlige og stilfulde sækkestole i ordentlig kvalitet.

– Dem man kunne få var lavet i nylon og endte hurtigt på lossepladsen. Jeg ville gerne lave en stol, som var behagelig, havde god rygstøtte og var produceret i kvalitetsstof, fortæller Kristoffer.

Han valgte at få produceret sækkestolenes beklædning i olefinfibre, der er et behageligt, åndbart og slidstærkt materiale, som egner sig til både inde- og udebrug. Han startede med selv med at stå og fylde sækkene på lageret i Svenstrup, til han seks år senere, slår omsætningsrekord og har indtaget 28 lande – med det største salg i Danmark, derefter Tyskland og Finland. I 2016 trådte Peter Rasmussen ind som partner.

– Det har været fantastisk at få Peter om bord. Han er økonomen og praktikeren, som forholder sig kritisk til alle mine mange ideer. Sammen er vi et rigtigt godt team, uddyber Kristoffer.

Produktportføljen består i dag af livsstilsprodukter til stuen, terrassen, børneværelset, ferien, stranden og også til hunden – kort sagt til det moderne, aktive liv. Bindeleddet mellem produkterne er, at de er mobile, let transportable og af en kvalitet, som kan holde i årevis.

– Vi tager eksisterende produkter og gør dem bedre, fortæller Kristoffer og fortsætter,

– Tag vores TOUCHit høretelefoner der er en ON-Ear høretelefon, men spiller som en OVER-Ear høretelefon på grund af ”double doughnut” designet. Det betyder, at du får optimal komfort og pasform, samtidigt med at lydkvaliteten er i top.

Kun 18 og lige færdig på Handelsskolen

Det er ikke første gang Kristoffer starter en virksomhed op fra bunden. Faktisk var han kun 18 og lige færdig med handelsskolen, da han åbnede solcenter i Svenstrup. Senere fandt han ud af, at der var bedre forretning i at sælge solarier.

– Det var dengang, det havde sin storhedstid, og vi alle ønskede solarier i hjemmet. Da der senere kom fokus på de skadelige effekter ved solariet skiftede jeg spor og startede Krudtkongen, hvor jeg solgte nytårsfyrværkeri til fest og fyreglade nordjyder.

Herefter startede han I 2012 SACKit.

Vi bider mærke i „huller“

Mens vi går rundt i SACKits smukke showroom, spørger jeg Kristoffer, hvordan de får ideerne til nye designs.

– Vi har ikke en direkte plan for nye designs. Vi designer, hvad vi har lyst til. Brainstomer på vores ideer, og hvad vi bider mærke i – ”huller”, som vi kalder det. Derudover holder vi skarpt øje med tendenserne i markedet. Vi er på mange messer i hele verden bl.a. i Hong Kong og Frankfurt, som er i front på livsstil og teknologi. Vores nyeste design er CHARGEit, som netop bliver lanceret i dag.

CHARGEit – årets julegaveidé

CHARGEit er en trådløs oplader, som fungerer med alle enheder, der understøtter trådløs opladning.

– Vi tør godt sige, at CHARGEit bliver den smukkeste powerbank, du nogensinde har holdt i dine hænder. Derudover er den også Qi certificeret, så du får den sikreste og mest stabile power bank på markedet, siger Kristoffer og fortsætter:

– Vi sælger kun produkter, som vi gerne selv vil eje! Derfor kan vi altid stå inde for produkternes kvalitet, funktionalitet og design.

Kvalitet og æstetik

Når man kigger bredspektret på alle SACKits designs, er alt gennemført med høj æstetik og kvalitet. Man får helt lyst til at røre ved hver syning og dufte til læderet. Alle materialer er nøje udvalgt for at sikre funktionalitet og æstetik i hverdagen. Møblerne er polstret i Horsens. Stofferne er fra Gabriel Aalborg og Kvadrat i Ebeltoft – og syningerne, ja, de har deres helt egen historie.

Et kryds blev til DNA

Kristoffer fortæller, hvordan han forelskede sig et helt særligt krydsmønster af håndsyede hørsting, som skulle udgøre syningerne på møblerne. Der var bare den udfordring, at ingen kunne producere krydsmønstret korrekt. Han havde modtaget over 50 prøver fra forskellige fabrikanter fra hele verden, og han var ved at miste modet. Pludselig får han en henvisning til en autopolstrer på Fyn. Autopolstreren har som den eneste i Skandinavien investeret i en speciel maskine, som kan lave krydsmønster. Det tog tre år før stolen kom på markedet. Men det var alle kvalerne værd. I dag er stolen populær, og krydsstingene er blevet SACKits DNA, som går igen på alle designs.

 

Annonce