Jysk kommunikationsbureau leverer flot regnskab

Reklame

Det jyske kommunikationsbureau TEXTA, der holder til i Aarhus, har travlt. Det afspejler sig i det kommende årsregnskab, der forventes offentliggjort inden for et par uger. Virksomheden kan nemlig fremvise en vækst på 400% i bruttofortjenesten fra 2016 til 2017, som lander på ca. 1,5 millioner. Den yderst positive udvikling ser ud til at fortsætte i det nye år.

Bag virksomheden står de tre unge iværksættere og ejere Peter Kragh Lauritsen, Tim Knorborg Jensen og Kim Søgaard Nielsen, der i øvrigt alle er studerende, samt den nye direktør og medejer, Dennis Wormark Larsen. Den imponerende vækst har blandt andet betydet, at TEXTA i 2017 har kunnet byde velkommen til mere end 10 nye deltidsmedarbejdere, herunder primært studiejobbere.

Ridder med på e-handelsbølgen

Vi danskere handler mere end nogensinde før på nettet, men det er bestemt ikke tilfældigt, hvor vi gør vores indkøb. De fleste af os får hjælp af Google, og her er der nogle helt klare spilleregler for, hvem der ligger nummer 1, og hvem der ikke gør.

I TEXTA er der ingen tvivl om, at en stor del af væksteventyret skyldes e-handelsbølgen, der i de seneste år for alvor er skyllet ind over Danmark.

Danskerne handler for mere end 100 milliarder kroner om året på nettet, og den kage vil vores kunder gerne have en bid af. Vi hjælper rigtig mange små og store webshops med at tilrettelægge deres kommunikation, så de bliver fundet på Google. Vi sikrer også, at slutkunden har tillid til forretningen,” siger direktør, Dennis Wormark Larsen.

Investerer i vækst og nye kompetencer

På trods af den flotte vækst i bruttofortjenesten har bundlinjen ikke helt kunnet følge med. Her har den unge virksomhed præsteret et overskud på 125.000 kr., hvilket er næsten identisk med året forinden. Dette skyldes ifølge direktør Dennis Wormark Larsen, at man i 2017 har haft en lang række ekstraordinære omkostninger kombineret med et stort behov for finansiering af nye aktiviteter og kompetencer.

Størstedelen af årets overskud er aktivt investeret med henblik på at understøtte den fortsatte vækst. Vi har blandt andet udvidet medarbejderstaben betragteligt, løftet vores egne markedsføringsbudgetter og afholdt en række større engangsudgifter. Vi mener, at vi af denne grund står stærkere og er bedre polstret til et 2018 med endnu mere fart på,” udtaler Dennis Wormark Larsen, som slår fast, at overskuddet i det nye år forventes at vokse betydeligt.

Af de nye kompetencer, der nu varetages inhouse, kan blandt andet nævnes videoproduktion og transskribering af interviews. Dette har åbnet døren til en lang række nye kundeemner, herunder både offentlige myndigheder og større virksomheder med behov for hjælp og sparring til kommunikation på tværs af platforme og medier.

Næste stop: Norden og Tyskland

På trods af virksomhedens unge alder på kun to år er der allerede planer om at åbne flere kontorer i Skandinavien. De har allerede kunder i Norden og Tyskland og har en målsætning om at være fysisk til stede i Norge og Sverige inden for en kortere årrække. Med et stort potentiale for udvikling og en stærk markedsposition i sigte går det jyske kommunikationsbureau uden tvivl en spændende fremtid i møde.