Plej dine medarbejdere og skab værdi

Reklame

Annonce

Der er masser af gode grunde til, at det virkelig kan betale sig at pleje sine medarbejdere. Det er nemlig med til at skabe enorm værdi i en virksomhed, da det ofte smitter af på det arbejde, der bliver leveret. Denne artikel kommer med nogle bud på, hvordan man blandt andet kan pleje sine ansatte.

For det er ikke altid så nemt at komme på det, når man går rundt i en presset hverdag som leder i en virksomhed. Ofte bliver fokus lagt over på alt det praktiske, og det som bare skal nås til bestemte deadlines. Det er dog vigtigt, at man også har fokus på at gøre noget rart for sine ansatte.

I første omgang kan man eksempelvis fokusere på, om man har de optimale lokaler. Det er en vigtig ting for ansatte, at de har de rigtige forhold til at udføre deres arbejde, og derfor kan det sagtens betale sig at kaste noget fokus i denne retning. Omgivelserne er vigtige, hvis man skal trives. Besøg www.sindingco.dk, hvis du mangler et nyt erhvervslejemål.

Events

Rigtig meget tyder også på, at det kan betale sig at lave nogle events for sine ansatte. Det kan betyde, at de får et afbræk fra hverdagen, og de kommer måske hinanden ved på nye måder, som sagtens kan gavne sammenholdet senere hen. Selvom det ikke altid kan ses direkte, så er der masser af idé i at skabe nogle sjove oplevelser for medarbejderne. Deler de dem med hinanden, er det selvfølgelig en fordel, fordi de på den måde kommer til at føle en tættere kontakt.

Skal du arrangere et event, kan du tænke i mange forskellige baner. Det kan eksempelvis handle om, at man gør noget sammen over en hel weekend, eksempelvis på et ophold. Er det for stor en mundfuld, kan man også vælge at holde en fest, som oftest bliver samtaleemne lang tid efterfølgende. Det behøver ikke være så svært at have med at gøre, og man kan eksempelvis få et firma til at hjælpe sig med den slags, så det fungerer optimalt. Skal du have fest, så læs meget mere her.

Social kontakt

Skal du gøre noget godt for dine ansatte, så sørg for, at du har en social kontakt til dem. Det er oftest ganske nemt at gennemskue, hvis en chef ikke rigtig interesserer sig for sine underordnede, og det udmønter sig som oftest i et dårligt forhold, hvor der ikke er den store samarbejdsvillighed.

Som chef handler det selvfølgelig om at få de ansatte over på din side. De skal føle, at du lytter til dem, og du skal faktisk også mene noget med det. Når du spørger om deres mening, så tag deres svar seriøst, da de faktisk lægger mærke til, om du gør noget ved det. Det er ikke altid de store ændringer, der skal til, før du får en masse ”good will”. Det kan du formentlig bruge senere hen, hvis du skal træffe nogle knap så populære beslutninger, som de så måske bedre kan leve med, fordi de er klar over, at du faktisk vil dem det bedste.