Kunden i fokus

Reklame I Dithjem

AnnonceDen gamle Astoria Biograf på Vesterbro fik nye lejere sidste år. Det er to dygtige kvinder med masser af personlighed og ben i næsen, der vil have kunden tilbage i fokus i ejendomsmæglerfaget

De nye lejere er ejendomsmæglerfirmaet DITHJEM, der er stiftet af Camilla Stisager og Christina Neve. Eller helt nye lejere er de efterhånden ikke mere, for DITHJEM kan fejre et års fødselsdag d. 1. maj.

Når man træder indenfor døren på Vesterbro 49, så er det umiddelbart kun husannoncerne i vinduet, der sladrer om, at det er en ejendomsmæglervirksomhed, der ligger her. Her er hyggeligt og de to ejeres personlighed skinner igennem i den stilede indretning.

– Vi har indrettet os med de samme materialer, som vi ville indrette os med derhjemme for at gøre det hjemligt og anderledes, i stedet for på et kædekontor, hvor det ofte bliver bestemt ovenfra, hvordan der skal se ud. Så vi skulle føle os hjemme og samtidig skulle det udtrykke, hvem vi er, fortæller Camilla.

Et godt match

Christina og Camilla fik deres start i branchen i henholdsvis Nybolig og Home, inden de begge blev ansat hos Thorkild Kristensen. De fortæller grinende, at de ikke kunne udstå hinanden ved første møde, men det gik hurtigt over og de har været bedste veninder lige siden.

Da idéen om eget firma begyndte at tage fat, så tog de på ferie sammen til Filippinerne, for at begynde snakken for alvor. De endte med at komme hjem med et firmanavn, DITHJEM, der symboliserer deres underliggende filosofi, om at det er kunden, det handler om;

– Det er for at understrege, at det er kunden og kundens hjem, der er i fokus, fortæller Camilla.

Mange venskaber er gået i stykker, når parterne har valgt at starte firma, men Christina og Camilla var heldigvis det helt rigtige match;

– Jeg tror, vi har haft et skænderi én gang siden vi startede, bemærker Christina, mens Camilla fortæller, at de komplementerer hinanden godt i det daglige både på det faglige område og med opgaverne på kontoret.

Mæglere og ikke sælgere

Christina og Camilla overvejede kortvarigt at blive en del af en kæde, men kunne hurtigt mærke, at det ikke var den rigtige vej for dem;

– Vi fik et tilbud fra to store kæder i byen, men vi kunne ikke mærke os selv i de forskellige koncepter. Vi bruger rigtig meget tid her, så det skulle også være et sted, hvor vi følte os hjemme, fortæller Christina.

Derfor er de 100% uafhængige og elsker, at de kan give kunderne lige præcis den service, der er så vigtig for dem begge. De havde begge en idé om at tingene kunne gøres anderledes, hvilket var den største drivkraft, da de stiftede DITHJEM.

– Vi vil gerne væk fra klicheen om ejendomsmægleren med den store bil og stedet skal være i øjenhøjde med kunden. Vi skal lige ti skridt tilbage til servicefaget, fordi i en verden hvor alt bliver digitaliseret, så synes vi, det er vigtigt, at man kan bevare den personlige relation. Derfor vil vi heller ikke være kæmpestore. Vi skal ikke have fem butikker og femten medarbejdere, fordi vi føler at sjælen forsvinder, hvis man bliver for store, fortæller Christina.

– Så bliver det et salgskontor. Man skal huske på, at der er en grund til at det hedder ejendomsmæglere, fordi vi jo er mæglere og ikke sælgere. Det er jo, dybest set, et servicefag og ikke et salgsfag, afslutter Camilla.

Derfor kender de for eksempel hinandens ejendomme, så de til hver en tid kan hjælpe kunderne bedst muligt.

– Vi hverken kan eller vil lukke os selv ind i en skal og sige, at nu er vi ejendomsmæglere. Vi er jo også mennesker. Jeg er for eksempel overbevist om, at jeg er den ejendomsmægler i Danmark, der har solgt flest huse i klip-klappere, griner Camilla og forsætter;

– Hvis der nu er 35 grader, så har jeg ikke lyst til at klemme mig ned i et par stilletter, når kunden alligevel også har klip-klapper på. Jeg tror, at de er ligeglade, så længe der er en god kemi.

– Det handler jo også om at tilpasse sig omgivelserne. Hvis man skal ud på en hesteejendom, så kommer du i gummistøvler og ikke i stilletter, forsætter Christina.

Udover Christina og Camilla kan man møde Anne på kontoret, der også er uddannet ejendomsmægler, men hvis primære arbejdsopgave er at følge kunderne helt til dørs efter købsaftalen er underskrevet. Den fjerde beboer på kontoret er hunden Bertha, der er maskot og professionel humørspreder.

Stor erfaring

Da DITHJEM holdte åbningsreception sidste år på en af sommerens eneste solskinsdage, så var det med DJ, hotdogs og drinks i stedet for champagne og kanapeer. Det blev en festdag i de to ejeres ånd, hvor både nye og gamle kunder kom en tur forbi Vesterbro 49.

De har valgt at give et lille vink til den gamle lejer ved at tilbyde varme popcorn fra popcornsmaskinen, når der kommer besøgende.

– Jeg tror, at beliggenheden har hjulpet os lidt på vej, for alle ved hvor vi bor, når man siger, at det er i den gamle Astoria, fortæller Christina.

Der skulle en større ombygning til, før det nye firma kunne flytte ind, men nu er det blevet lige præcis, som de ønsker.

Christina og Camilla har samlet over 20 års erfaring som ejendomsmæglere. De oplevede begge at arbejde igennem finanskrisen, som jo gik hårdt ud over boligbranchen. Det har været med til at gøre dem begge til bedre mæglere.

– Jeg tror, vi har en fordel i, at vi begge har været igennem krisen. Mange forlader branchen, når det begynder at gå nedad, men dem der kan og vil arbejde som mæglere, de overlever. Man skal bare arbejde lidt mere for det, bemærker Camilla.

Et godt formål

De var begge enige om, at de ville gøre tingene anderledes i DITHJEM, så i stedet for at bruge en masse penge på markedsføring, så valgte de, at 5% af omsætningen skulle gå til velgørende formål det første år for at fejre opstarten. Det var så stor en succes, at da årsskiftet kom, besluttede de at forsætte et år mere, hvor de nu donerer 5% af deres salær.

– Når man har mulighed for at gøre en forskel i lokalsamfundet, så ville vi gerne, når vi havde en mulighed for det som nystartet firma, fortæller Camilla.

Det har været vigtigt for dem, at det er mindre projekter, de støtter ved dette tiltag, i stedet for større organisationer.

– Der er mange lokale foreninger, som ikke har det så nemt, for de har ikke ligeså stort et bagland, så det er der vi synes, at vores bidrag skal gå til, fortsætter Christina.

De vælger 3 organisationer om året, hvor de forskellige beløb bliver fordelt med hjælp fra hussælgerne, som selv kan bestemme, hvor overskuddet af deres hussalg skal hen.

– Det er vores sælgere, der vælger hvem deres andel skal gå til af de tre, så når man har solgt sit hus, så krydser man af, hvem man synes pengene skal gå til, forklarer Christina.

Sidste år var temaet ”Et trygt sted at være”, så der gik pengene til Dansk Dyreværn Aalborg, Barnets Blå Hus Aalborg og Café Hjerterummet, som tilsammen fik 46.640,-. I år spurgte Christina og Camilla om råd på blandt andet Facebook og Instagram og udvalgte derefter de tre foreninger, nemlig The Back To Life Project, Farstrup Vildtplejestation og Skyggebørn.

Eksperter i Aalborg

DITHJEM har primært boliger i Aalborg og i en omkringliggende radius på 30 km. De har til tider fået henvendelser på ejendomme længere væk, som de har takket nej til, fordi de vil fokusere på det område, hvor de er allerbedst. De vil nemlig kun tilbyde deres kunder en rådgivning, hvor de står 100% inde for kvaliteten, og det kan de ikke, hvis de ikke kender området godt nok.

Til gengæld så har DITHJEM alle slags boliger, så hvis man står foran at skulle sælge sin bolig, er Vesterbro 49 bestemt et besøg værd. Her får man en anderledes ejendomsmægler, hvor professionalisme i øjenhøjde er helt centralt og kunden altid er i fokus.

Kontakt

DITHJEM
Vesterbro 49, st. th.
9000 Aalborg
hjem@dit-hjem.dk
+45 7216 1616
www.dit-hjem.dk