Det startede med et sabbatår – nu flytter 22-årige Patrik og fem ansatte ind på 300 kvadratmeter

Daniel Pedersen (tv.) & Patrik Lazzarotto. Foto: Jesper Kristian.

Pressemeddelelse

Først tog han et år ud af kalenderen ovenpå studenterugen. Nu har 22-årige Patrik Lazzarottos virksomhed seks ansatte plus praktikanter under navnet LAZZAWEB. Et strategisk opkøb og nye lokaler placerer dem centralt i Aalborg og stærkt i den nordjyske bureauverden.

Det digitale bureau med fokus på Google-markedsføring, LAZZAWEB, når nye højder disse dage. På knap tre år er virksomheden vokset fra at være et projekt i en dugfrisk students sabbatår til snart at råde over 300 kvadratmeter og flere ansatte. Indehaveren er kun 22-årige Patrik Lazzarotto fra Hjallerup.

Den sjette og seneste mand i virksomheden er Daniel Pedersen. Gennem et strategisk opkøb af Lionfire Media, som bestod af den 25-årige, fik LAZZAWEB fra den 1. maj endnu en fuldtidsansat ind. Daniel Pedersen har en baggrund som håndværker, men gennem de sidste fem år har han arbejdet med digital markedsføring og især søgemaskineoptimering.

Derfor får han ansvaret for søgemaskineoptimering i LAZZAWEB.

Jeg har arbejdet med alt inden for digital markedsføring, men SEO er min stærkeste kompetence. Så det bliver mere specifikt for mig. Derudover glæder jeg mig til at blive en del af et kompetent team og arbejde med nogle fede drenge. Det giver mig en dagligdag uden for mit eget kontor, siger Daniel Pedersen.

Noget af det vigtigste i forhold til beslutningen var, at han levede op til vores værdier som for eksempel ærlighed. Vi lavede selvfølgelig lidt research på ham, og han har et godt omdømme i branchen, fortæller indehaver Patrik Lazzarotto.

Han og LAZZAWEB startede først ud i kontorfællesskabet Byens Rum ved Østre Havn i Aalborg. Da lokalerne lukkede ned, blev LAZZAWEB en del af kontorfællesskabet Mama I Made it. For et halvt år siden tog Patrik sit første store skridt som bureauindehaver og flyttede i eget kontor på Svendborgvej.

Her var der plads til de få ansatte, som dengang var en del af LAZZAWEB. Men nu tvinger vækst dem igen til at flytte. Den 1. juni flytter de i den aalborgensiske vækstvirksomhed CompanYoungs gamle lokaler i det centrale Aalborg.

Her får LAZZAWEB knap 300 kvadratmeter at boltre sig på ved havnefronten på Vestre Havnepromenade. Målet er nemlig at ramme 10 ansatte ved årsskiftet og opnå en omsætning på fem millioner kroner i år.

Det er kvadratmeter, som vi mangler. Men de nye lokaler er også på grund af den signalværdi, som vi vil sende som virksomhed. Vi vil udadtil vise, at vi vil have mellemstore og større kunder. Det er også vigtigt for virksomhedens fremtid, at vi brander os som et sjovt og cool sted at arbejde. Placeringen tiltrækker nye folk med de rette kompetencer, fortæller Patrik Lazzarotto.

Opstart af LAZZAWEB

LAZZAWEB fik sin spæde start i 2015. Her blev Patrik Lazzarotto student fra HHX på Saxogade i Aalborg. Han drev først en webshop med en kammerat gennem gymnasietiden. Men umiddelbart efter studenterugen startede teenageren det digitale bureau op og dedikerede sit sabbatår til det.

Jeg dækkede flere ansvarsområder. Det var mig, der snakkede med kunden, solgte, markedsførte og producerede. Alt det stod jeg for, indtil jeg fik min første ansatte. Så jeg var projektleder på det hele, selvom jeg var dygtigst til AdWords, fortæller Patrik Lazzarotto.

Med tiden blev virksomheden dog større. Arbejdsopgaverne blev delt ud, og Patrik Lazzarotto fik ansvar for andre personer og deres arbejdsgang. Sabbatåret er fortsat i gang og stopper ikke foreløbigt.

Målene og ambitionerne ændrer sig jo under rejsen. Fra dag ét havde jeg ikke troet, at det kunne drives til det, som det er i dag. Men når det er sagt, har jeg hele tiden haft troen på, atdet ikke kun skulle være mig i virksomheden. Den største udfordring har dog været at tage det skridt. Jeg er gået fra bare at være mig til at træde i karakter som leder og direktør. Det er også fedt med personlig udvikling for mig, hvor uddannelse ikke var den rigtige vej. Min egen virksomhed har uddannet mig, fortæller han.

Det digitale bureau består i dag af Patrik Lazzarotto samt en salgsansvarlig, en udvikler, en designer, en specialist med fokus på markedsføring gennem Google AdWords og nu en SEO-ansvarlig. Derudover er studerende jævnligt i praktik ved virksomheden.